Bila jari jemari mulai 'menari'...

Segala yang tersirat di dalam hati, biarlah bertinta di sini.
Yang baik, dijadikan amalan.
Yang buruk, dijadikan sempadan.
Insya Allah.

Wednesday 27 January 2016

GATAI TANGAN


Dah lama sangat nak menulis semula kat blog saya ni. Bak kata orang utara..dah gatai tangan sesangat. Malam ni saya gagahkan juga. Sebab menulis adalah sesuatu yang menjadi minat saya dari sekolah rendah lagi. Tulis sajak, tulis pantun, tulis skrip drama (versi budak sekolah rendah lah)....dan bila dah masuk sekolah menengah saya mula berjinak jinak menulis cerpen dan mencuba nasib menghantar cerpen yang bertulis tangan ke suratkhabar tabloid...eh..eh...sekali diterbitkanlah pulak...tak terkata gumbira masa tu....perasan macam nak terkenal lah sesangat. Asbab tu saya pun terpilih jadi editor Ruangan Bahasa Malaysia untuk Majalah Tahunan Sekolah saya. Wahhh!!!! Bertambah perasan lah saya.
Dulu-dulu manalah ada blog dan Facebook macam sekarang ni. Jadi saya tulis apa yang saya nak tulis dlm sebuah buku latihan. Dan bila ada peluang saya pun hantarlah hasil tulisan saya ke mana-mana yang patut. Walaupun tak pernah dapat bayaran apa, tapi bila hasil tulisan saya tu diterbitkan pun saya dah gumbira dan sangat puashati.

Jadi, secara rasminya inilah post permulaan saya bagi tahun 2016 ni ya insya allah. Doakanlah semoga saya dapat istiqamah menulis semula kat blog saya ni...yang penting saya kena sentiasa betulkan niat saya...menulis untuk apa? Tulis untuk jadi popular atau tulis untuk mengingatkan diri sendiri dan sesiapa sahaja yang sudi diingatkan lillahitaala?

Yang baik2 yang and baca dari blog saya ni ambillah jadikan tauladan, mana yang nampak macam tak betul tu silalh jadikan sempadan.

No comments:

Post a Comment