Bila jari jemari mulai 'menari'...

Segala yang tersirat di dalam hati, biarlah bertinta di sini.
Yang baik, dijadikan amalan.
Yang buruk, dijadikan sempadan.
Insya Allah.

Sunday 24 January 2016

I am back insya allah

Assalamualaikum everybody.

OK..rindu benar saya.....rindu sebab dah lama tak menulis kat blog saya ni. OK. So officially I am back insya allah. Dari masa di sekolah rendah lagi saya memang suka menulis. Sajak, nukilan rasa, pantun skrip drama (versi budak sekolah rendah untuk digunakan dalam drama2 pendek masa dalam Kelas Bahasa Malaysia kat sekolah...yang ni memang saya terror lah masa tu...takada kengkawan sekolah lain boleh tandingi 'kehebatan' saya tulis skrip drama pendek untuk dipentaskan masa tu...konon2nya...hehehe).

Rasa macam banyak benar nak kongsi kat dalam dunia blog saya ni. Hari tu sengaja set setting blog saya supaya tak ada sesiapa boleh baca blog saya lagi. Dilema 'remaja' wargaemas.

Tapi semenjak akhir akhir ni saya terfikir. Apa salahnya saya berkongsi rasa dan cerita saya dengan sesiapa yang sudi untuk membaca blog saya kan? Siapa tahu (Of Coz..Allah Maha Mengetahui apa yang tersirat dalam tersirat dalm jiwa saya ni) kalau2 dengan membaca tulisan dan curahan hati saya dalam blog saya ni, ada yang Allah bagi hidayat untuk menjadi isteri, ibu, nenek, sahabat maupun jadi hamba Allah yang lebih baik...Alhamdullillah..banyak pahala dapat saya kumpul buat bekalan saya kat dunia yang kekal abadi nanti insya allah.

Apapun. Pesanan saya kat sesiapa yang berani membaca blog saya :

Yang baik jadikan tauladan.
Mana yang rasanya macam tak betul dan tak masuk akal tu..engkorang buanglah jejauh dan jangan diajadikan contoh langsung ya?

OK Gotto go. Insya allah saya akan cuba untuk terus menulis (mudah2an Allah beri saya ilham untuk tulis yang baik baik sahaja agar dapat membantu kehidupan orang lain insya allah).

Doakan saya ya? Lillahitaala insya allah.

No comments:

Post a Comment