Bila jari jemari mulai 'menari'...

Segala yang tersirat di dalam hati, biarlah bertinta di sini.
Yang baik, dijadikan amalan.
Yang buruk, dijadikan sempadan.
Insya Allah.

Wednesday 19 February 2014

LAGU KAMI.


TEKS        : Kasturi Puteh
VIDEO      : YouTube

Pagi semalam, semasa saya mengiringi Abang Aji ke pintu depan rumah sewaktu Abang Aji nak ke pejabat Abang Aji bertanya pada saya," Sayang, ingat lagi tak lagu tu?"

Saya pun terkedu lah sekejap. Sebenarnya, Abang Aji ni bukan jenis 'Mat Bunga-Bunga' tau dan bukan juga tergolong dalam kategori yang romantik (sesiapa yang pernah jumpa dan kenal Abang Aji pasti akan mengangguk-anggukkan kepala tanda setuju dengan kenyataan saya ni.) Jadi, bila Abang Aji tanya pasal LAGU, pagi-pagi buta pula tu, tentulah saya wajib terkedu kan? Jadi, saya pun tanyalah balik,"lagu apa ni Abang Aji?"

Abang Aji jawab, "ala, lagu yang tu, yang masa kita baru kawin dulu, tak ingat dah?"
Hmmm...lagu? Masa baru kahwin?
Astaghfirullahalaazim! Ya Allah! Baru saya teringat. Semasa kami baru kawin dulu, saya ada tujukan satu lagu kat Abang Aji...alaaa...kami ni kan bercinta hanya selepas berkahwin...auwww!!!!     

Jadi,saya pun bertanyalah semula,"kenapa dengan lagu tu Abang Aji?"
"Sayang dengarlah lagu tu nanti ya. Kali ni Abang Aji tujukan kat Sayang pula." Jawab Abang Aji sambil mengucup dahi saya.

Masyaallah! Cair hati saya dibuatnya! Rasa nak pengsan ada, rasa nak melompat pun ada. Lepas melambaikan tangan kat Abang Aji dan berdoa untuk Abang Aji seperti biasa, saya pun cepat-cepat masuk ke dalam rumah dan cari lagu tu semula kat internet.

Abang Aji!!!! Sayang sayang Abang Aji LILLAHITAALA Insya allah      

No comments:

Post a Comment